COVID 19 Info!

NOVASOL gör allt vi kan för att hjälpa våra gäster över hela Europa med konsekvenserna av COVID-19 pandemin. Vi hoppas du har möjlighet att genomföra din semester men i den osäkerhet som råder, vill vi uppmärksamma dig på dina alternativ.

Är det mer än 40 dagar till din ankomst har du en möjlighet att boka om till ett annat semesterboende, land och/eller period mot en avgift på bara SEK 700. Du kan fritt välja från alla semesterhus och länder NOVASOL har i sitt sortiment.

Om du vill utnyttja denna möjlighet, ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt. Innan du kontaktar oss, ber vi dig finna det alternativ och den period du vill boka om till så kan vi hjälpa fler av våra gäster mer effektivt. Du finner alla våra alternativ på www.novasol.se.

Om du vill avboka kan det ske mot en avgift som ökar ju närmare ankomstdatum avbokningen sker. För mer information om dina möjligheter se våra hyresvillkor: novasol.se/faq/generella-avtalsvillkor-och-hyresvillkor

Som du förstår är dessa tider extraordinära och vi ber dig om tålamod då våra behandlingstider är längre än normalt vilket vi beklagar. Vi lovar att vi gör vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt som möjligt.

Vår gästservice kan kontaktas per telefon 031 304 55 70 eller via mail novasol@novasol.se

Vi önskar dig en underbar semester!

FAQ- nedan finner du svar på de vanligaste frågorna just nu och vi hoppas de kan hjälpa dig.

COVID-19 FAQ
Jag har bokat ett semesterhus i ett land där gränsen är stängd. Vad händer nu?

Du har alltid möjligt att boka om för SEK 700 om det är mer än 40 dagar till ankomst. För mer information se denna sida eller våra hyresvillkor: novasol.se/faq/generella-avtalsvillkor-och-hyresvillkor

 

Kan jag ändra min bokning till ett annat semesterhus?

Ja, du kan boka om din semester i samma boende till en senare period eller till ett annat semesterhus eller destination.

Vad händer om min ombokning är billigare eller dyrare än originalbokningen?

Om den nya bokningen är dyrare kommer du att få betala mellanskillnaden plus ombokningskostnad. Är den nya bokningen billigare kommer återbetalning ske minus ombokningskostnad. 

Vad händer om jag redan betalat in pengar på min originalbokning?

Denna inbetalning flyttas till den nya bokningen. Det kan dock ta några dagar. Om den nya bokningen är billigare kommer vi återbetala skillnaden minus ombokningskostnad. Om den nya bokningen är dyrare kommer vi debitera skillnaden plus ombokningskostnad. Detta kan innebära en extra delbetalning och du hittar information om detta och möjligheter för betalning på My booking.

När förfaller slutbetalningen på min ombokning?

Slutbetalningen förfaller 6 veckor för ankomst.

 

Jag vill inte omboka utan avboka. Kan jag få någon återbetalning?

Alla avbokningar sker enligt våra hyresvillkor punkt 6. Avgiften ökar ju närmare ankomst det är. För fler detaljer se mer pånovasol.se/faq/generella-avtalsvillkor-och-hyresvillkor 

När kan jag räkna med eventuell återbetalning?

Om det är aktuellt med en återbetalning kommer du få en bekräftelse på detta.  Vi har för tillfälligt många ärenden och därför kan detta ta lite längre tid än normalt. Vi räknar med ca 3-4 veckor vilket vi ber om ursäkt för.

Kan jag få en voucher/tillgodobevis?

Nej, vi arbetar inte med vouchers/tillgodobevis.

Vet ni när de gällande begränsningarna upphör?

Nej, vi har samma information som allmänheten. För mer information gå in på respektive lands  myndigheters websidor för senaste nyheter.

Generella avtalsvillkor och Hyresvillkor

Här finner du våra generella avtalsvillkor när du hyr ett semesterboende hos NOVASOL: www.novasol.se/faq/generella-avtalsvillkor-och-hyresvillkor

Jag kan inte finna något svar på min fråga här, hur kontaktar jag er?

För frågor beträffande din bokning kontakta vår gästservice på tel 031-304 55 70 eller mail novasol@novasol.se

Vi ber om överseende för långa behandlingstider och vi tackar för din förståelse.