COVID-19 Information

På NOVASOL gör vi allt vi kan för att hjälpa våra gäster över hela Europa med konsekvenserna av COVID-19 på deras semester.

Vi hoppas att du har möjlighet att komma iväg på din semester med oss. Men på grund av den osäkerhet som råder vill vi vara säkra på att du vet om vad du har för alternativ gällande din bokning.

Om det är mer än 40 dagar till din ankomst har du möjligheten att boka om din semester i samma boende till en senare period, till ett annat semesterhus eller till annan destination mot en avgift på 700 SEK. Du kan fritt välja mellan alla semesterhus, länder och destinationer som vi har i vårt sortiment.

Vi rekommenderar dig att kontakta oss så fort som möjligt om du vill göra en ombokning. Innan du kontaktar oss ber vi dig att ha det alternativ och den period som du vill boka om till. Då kan vi hjälpa både dig och fler av våra gäster mer effektivt. Du hittar alla våra alternativ på vår hemsida.

Om du vill avboka din vistelse är det möjligt mot en avgift. Avgiftens storlek ökar ju närmare avbokningen är till ankomstdatumet. Du hittar mer information om dina möjligheter i våra Hyresvillkor.

Som du förstår är dessa tider extraordinära och vi ber om ditt tålamod då våra behandlingstider är längre än vanligt. Vi ber om ursäkt för olägenheten och lovar att vi gör vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt som möjligt!

Vår kundservice kan kontaktas via telefon eller e-mejl: 
Telefonnummer: +46 (0) 31-304 55 70
E-mejl: novasol@novasol.se

Vi önskar dig en underbar semester!

Ofta ställda frågor kring COVID-19

Här under har vi en översikt med de oftast ställda frågorna kring COVID-19. Vi hoppas att du hittar svaret till din fråga. 

COVID-19 FAQ
Jag har bokat ett semesterhus i ett land där gränsen är stängd. Vad gör jag nu?

Du har alltid möjligheten att boka om din resa för 700 SEK upp till 40 dagar innan ankomst.

Du hittar mer information om detta längre upp på sidan eller i våra Hyresvillkor.

Kan jag omboka till ett annat semesterboende?

Ja, du kan omboka din vistelse för en ombokningsavgift på 700 SEK. Du kan boka om din semester i samma boende till en senare period, till ett annat boende eller till en annan destination i upp till 40 dagar innan ankomst.

Kontakta oss direkt för att göra en ombokning.

Vad händer om min ombokning är billigare eller dyrare än min ursprungliga bokning?

Om din nya bokning är dyrare än din ursprungliga bokning kommer du att få betala mellanskillnaden samt ombokningsavgiften.

Om din nya bokning är billigare än din ursprungliga bokning kommer vi återbetala mellanskillnaden, minus ombokningsavgiften, inom 3–4 veckor.

Vad händer om jag redan har betalat in på min ursprungliga bokning?

Om du redan har betalat in på din ursprungliga bokning kommer betalningen att bli överförd till din nya bokning. Det kan ta några dagar.

Om den nya bokningen är billigare kommer vi återbetala skillnaden minus ombokningsavgiften. Om den nya bokningen är dyrare kommer vi debitera mellanskillnaden samt ombokningsavgiften. Detta kan innebära en extra delbetalning och du hittar information om detta samt möjligheter för betalning på sidan My Booking.

När förfaller den andra inbetalningen för min ombokning?

Den andra inbetalningen ska betalas 6 veckor för ankomst.

 

Jag vill avboka min vistelse istället för att göra en ombokning. Kan jag få en återbetalning?

Alla avbokningar sker enligt punkt 6 i våra Hyresvillkor och mot en avgift. Avgiftens storlek ökar ju närmare avbokningen är till ankomstdatumet. Vi erbjuder inga fulla återbetalningar.

Du hittar mer detaljerad information i våra Hyresvillkor. Du kan avboka din vistelse via My Booking.

När kan jag förvänta en återbetalning vid en eventuell avbokning?

Om du är berättigad en återbetalning för en del av kostnaden kommer vi kontakta dig med en bekräftelse på summan som kan bli återbetald.

För tillfället har vi fler ärenden än vanligt och det kan tyvärr ta lite längre tid att behandla ditt ärende. Det kan ta minst 3–4 veckor innan din återbetalning är genomförd. Vi ber om ursäkt för olägenheten.

Erbjuder ni vouchers eller tillgodokvitto?

Nej, tyvärr utfärdar vi inte vouchers eller tillgodokvitto.

Vet ni när de gällande restriktionerna och nedstängningarna upphör?

Nej, vi har bara tillgång till samma information som allmänheten. Vi rekommenderar dig att hålla dig uppdaterad på den senaste informationen på myndigheternas hemsidor för respektive land.

Här hittar du svenska Utrikesdepartementets reseinformation

 

Generella avtalsvillkor och Hyresvillkor

Här hittar du våra Generella avtalsvillkor och Hyresvillkor.

Jag kan inte hitta något svar på min fråga här, hur kontaktar jag er?

För frågor angående din bokning, kontakta vår kundservice på telefon eller e-mejl.
Telefonnummer: +46 (0) 31-304 55 70
E-mejl novasol@novasol.se

Vi ber om överseende för långa behandlingstider och vi tackar för din förståelse.