COVID 19 Info!

Den globala COVID-19-pandemin medför stängda gränser på många ställen i världen. Det är en extraordinär situation. Vi på NOVASOL gör  allt vi kan för att hjälpa våra gäster och för närvarande de som har en nära förestående ankomst till något av våra hus i hela Europa.

Det betyder att  vår arbetsbörda är stor just nu och att det kan vara svårt att nå oss. Var inte oroliga för detta, vi kommer att behandla alla ärenden i tur och ordning.

Nedan listar vi vanliga frågor.

COVID-19 FAQ
Ni har bokat ett semesterboende, men gränsen till det berörda landet har stängts, vad händer nu?

Vi erbjuder gratis ombokning till alla våra gäster som är direkt påverkade av de stängda gränserna. Det betyder att du kan boka om samma hus med ett senare ankomstdatum i 2020.

Kan ni boka ett annat hus?

Som utgångspunkt erbjuder vi alla våra gäster att boka om samma semesterboende, men med ett senare ankomstdatum. Om semesterboendet är upptaget under den period ni önskar, erbjuder vi er möjligheten att boka ett annat semesterboende antingen via NOVASOL eller Dansommer. Om det nya semesterboendet är dyrare än det ursprungliga, betalar ni mellanskillnaden. Vi återbetalar inte mellanskillnaden ifall det nya semesterboendet är billigare än det ursprungliga.

Den nya veckan är billigare eller dyrare än den ursprungliga. Vad betyder det för er?

Ni betalar själva eventuella mellanskillnader. Om ni väljer en dyrare period, betalar ni således mera. Om den nya perioden är billigare än den ursprungliga, återbetalar vi inte mellanskillnaden.

Kan vi får våra pengar återbetalade?

Vi hänvisar till våra normala hyres- och avbeställningsregler, återbetalning beror på hur lång tid det är till ankomst. Men, märk väl, at vi – helt extraordinärt – erbjuder gratis ombokning till senare ankomstdatum i 2020.

Kontakta oss

För att få rådgivning om dina möjligheter ber vi dig vänligen kontakta vår kundservice på novasol@novasol.se eller på telefon +46 31 304 55 70 så hjälper våra medarbetare dig så fort som möjligt.

På grund av de många förfrågningar vi får, kan väntetiden vara lång. Ifall din bokning omfattas av force majeure, kommer du att ha samma möjligheter beträffande din bokning om du tar kontakt senare än idag.

Vi jobbar så snabbt vi kan just nu och vi är tacksamma för ditt tålamod. För allmänna frågor gällande din bokning hänvisar vi till våra hyresvillkor: https://www.novasol.se/rental-terms