Hur kan vi hjälpa till?
Spara tid genom att hantera din bokning online
Logga in eller skapa ett konto för att kontrollera dina bokningar online eller göra en betalning.
Vanliga frågor och svar
Incheckning och utcheckning
Hur dags kan jag checka in och checka ut?
In- och utcheckningstiderna kan variera. Vanligtvis tillåter de flesta semesterhus att du checkar in från kl. 16.00 till 20.00 och checkar ut kl. 10.00.
För att se specifika tider för ditt bokade semesterhus kan du logga in på MyBooking.
Se till att ange din förväntade incheckningstid i din bokning genom att logga in och fylla i formuläret som finns länkat till din bokning i ditt konto.
Behöver jag städa boendet innan jag lämnar?
Semesterhuset städas före ankomst, och vi ber dig att lämna det i liknande skick vid utcheckningen.
Om slutstädningen ingår i hyran eller om du har betalat extra för slutstädning behöver du bara se till att semesterhuset sär i ordning innan du lämnar det.
De flesta semesterhus har en checklista som beskriver uppgifter som ska göras före avresa. Vanliga uppgifter inkluderar tömning av diskmaskin och kylskåp, ta ut sopor och se till att alla möbler, såväl inomhus som utomhus, ställs tillbaka på rätt plats.
I vissa semesterhus har du möjlighet att göra slutstädningen själv. Om du väljer det här alternativet måste du lämna hemmet prydligt, noggrant städat och i det skick du förväntar dig att hitta det vid ankomst.
Kan jag checka in tidigare om jag anländer tidigare på dagen?
Nej, du kan inte få tillgång till semesterhuset tidigare än den angivna incheckningstiden.
Incheckningstiderna kan variera, men vanligtvis tillåter de flesta semesterhus att du checkar in mellan kl. 16.00 och 20.00. Logga in på din MyBooking-sida för att se den specifika incheckningstiden för ditt bokade semesterhus.
Om det finns en nyckelbox vid semesterhuset kan du hämta nyckeln efter den angivna incheckningstiden.
Om din bokning är i Danmark kan du registrera dig för att få ett ”tidig ankomst”-sms på din MyBooking-sida. Detta innebär att du kommer att meddelas om ditt semesterhus är klart före den vanliga incheckningstiden.
Var lämnar jag tillbaka nyckeln?
Du måste lämna tillbaka nyckeln till samma adress som du hämtade den från. Om semesterhuset har en nyckelbox ska nyckeln återlämnas i nyckelboxen.
Var hittar jag koden till nyckelboxen?
Semesterhus i Danmark: Om det finns en nyckelbox i ditt semesterhus kommer koden att finnas tillgänglig på din MyBooking-sida två dagar före din ankomst. Du får även ett mejl/sms med koden till nyckelboxen.
Semesterhus utanför Danmark: Du kan se koden till nyckelboxen på MyBooking i avsnittet om nyckelupphämtning eller så kommer koden till nyckelboxen att tillhandahållas av ägaren/förvaltaren före incheckningen.
Vem kontaktar jag om jag anländer senare än planerat?
Om du anländer senare än den senaste incheckningstiden som anges på din Mybooking-sida (vanligtvis kl. 20.00), ber vi dig att kontakta nyckelförmedlaren direkt för att ordna med upphämtning av nyckeln. Kontaktuppgifterna för nyckelförmedlaren finns på din MyBooking-sida.
Om du åker till ett semesterhus med nyckelbox kan du helt enkelt hämta nyckeln när det passar dig, efter den angivna incheckningstiden. Det finns ingen anledning att meddela oss.
Hur dags måste jag checka ut?
Du måste lämna huset senast kl. 10.00 på avresedagen, såvida du inte har meddelats om en annan utcheckningstid.
Kan jag få reseinstruktioner?
Reseinstruktioner finns på din MyBooking-sida. Du kan se adressen till din semesterhus och få en vägbeskrivning.
Betalning
Hur betalar jag för min bokning?
Du kan betala för din bokning på ett säkert sätt vid utcheckningen med kreditkort, Trustly eller Apple Pay.
När din bokning är klar kan du också göra ytterligare betalningar när som helst genom att logga in på MyBooking och följa de betalningssteg som visas.
Vilka betalningsmetoder accepteras?
Vi accepterar kreditkort, Trustly, och Apple Pay.
De betalningsmetoder som är tillgängliga för din bokning visas vid utcheckningen och i Min bokning när du gör delbetalningar.
Hur kan jag kontrollera min bokningsbetalning?
Du hittar din betalningsöversikt på din MyBooking-sida.
Kommer den andra delbetalningen att dras automatiskt?
Om du har betalat din första delbetalning med kreditkort, debiterar vi automatiskt den andra delbetalningen från ditt kreditkort/konto.
Om du har betalat din första delbetalning med en annan betalningsmetod (MobilePay, Trustly, ApplePay, Ideal etc.) måste du logga in på din MyBooking-sida för att betala den andra delbetalningen före betalningens förfallodatum.
Kan jag betala på avbetalning?
Som en extra service till dig har du möjlighet att betala i två delbetalningar om du bokar mer än 56 dagar före ankomst.
Den första delbetalningen är 25 % av det totala hyrespriset. Den andra delbetalningen är de återstående 75 % av det totala hyrespriset (ska betalas senast 42 dagar före ankomst).
Min betalning misslyckades, vad ska jag göra?
Misslyckade betalningar kan ha flera olika orsaker.
Om du fått information om att den automatiska betalningen av den andra delbetalningen misslyckades ber vi dig genomföra betalningen på din MyBooking-sida.
Ibland kan det också bero på den beloppsgräns som din bank har fastställt. I så fall ber vi dig att kontakta din bank.
Hur köper och betalar jag för extratjänsterna?
Du kan ha möjlighet att köpa till extratjänster, vanligtvis upp till fem dagar före ankomstdatum, via din MyBooking-sida under "Semestertillägg." Utbud och tillgänglighet varierar beroende på vilket land ditt semesterhus ligger i.
Hur kan jag betala den andra delbetalningen om jag får ett nytt kreditkort?
Om du får ett nytt kreditkort mellan dina delbetalningar föreslår vi att du loggar in på din MyBooking-sida före betalningsdatumet och betalar med ditt nya kort. Du kan inte ändra dina kreditkortsuppgifter för direktdebitering online.
Var kan jag se betalningspolicyn för min bokning?
All information om betalningsvillkor finns i hyresvillkoren som du hittar på din MyBooking-sida eller via länken i sidfoten på vår webbsida.
Hur kan jag använda min rabattkod?
När du gör en onlinebokning kan du lägga till rabattkoden precis innan du gör en betalning. Rabatten dras av från hyrespriset.
Jag har bokat ett semesterhus via Fincallorca, varför står det NOVASOL på mitt kontoutdrag?
Fincallorca ingår i Awaze-gruppen tillsammans med NOVASOL. Oavsett vilket Awaze-märke du bokar med kommer Awaze A/S att samla in dina betalningar. Det innebär att du kan få viss kommunikation som är märkt med Awaze eller NOVASOL och att betalningen kan visas på ditt kontoutdrag som NOVASOL.
Förbrukning och deposition
Hur mycket förbrukning kan jag förvänta mig att få betala?
I många av våra semesterhus ingår förbrukningskostnader i hyrespriset. I vissa semesterhus behöver du dock betala för förbrukningen (el, vatten, värme, ved och liknande) utöver bokningspriset.
I semesterhus där förbrukningen inte ingår beräknas kostnaderna utifrån den exakta förbrukningen under vistelsen eller som ett fördefinierat belopp per person och dag.
Uppgifterna om förbrukningskostnader anges i husbeskrivningen och på din MyBooking-sida.
Förbrukningskostnaderna betalas i lokal valuta vid incheckning/avresa eller faktureras efter vistelsen. På din MyBooking-sida finns information om vad som gäller för din bokning. Om kostnaderna faktureras efter din vistelse försöker vi att skicka fakturan till dig inom fyra veckor efter vistelsen.
Vad är förbrukningspriset?
Om förbrukningen inte ingår i bokningspriset kommer du att se det exakta priset per enhet när du bokar din vistelse. Om du redan har bokat din vistelse kan du hitta den här informationen på din MyBooking-sida.
Hur betalar jag för förbrukningen?
Förbrukningskostnaderna betalas i lokal valuta vid avresan eller faktureras till dig efter vistelsen. På din My Booking-sida finns information om vad som gäller för din bokning. Vi försöker skicka fakturan till dig inom fyra veckor efter din vistelse.
Hur stor är depositumsavgiften?
Hur stor depositionen är beror på vilken typ av semesterhus du har bokat. Du hittar uppgifter om deposition för din bokning på din MyBooking webbplats.
Varför krävs det en depositumsavgift?
En Depositumsavgift är vanligt inom semesteruthyrningsbranschen. Den täcker konsumtionskostnader och eventuella skador eller extra kostnader som kan uppstå under din vistelse.
När återbetalas depositumsavgiften?
Semesterhus i Danmark: Depositumsavgiften återbetalas automatiskt senast fyra veckor efter avresedatumet, förutsatt att inga skador eller extra kostnader har uppstått under vistelsen. Beloppet återbetalas till samma kort/konto som användes för inbetalningen.
Semesterhus utanför Danmark: Depositionen återbetalas vanligtvis till dig vid utcheckningen eller enligt den information som husägaren har gett.
När debiteras depositumsavgiften?
Semesterhus i Danmark: Vissa semesterhus kräver att du betalar en deposition. Om du inte betalar den när du gör din bokning läggs den till i bokningen nio dagar före ankomstdatumet. Du kan då betala den via din MyBooking-sida.
Semesterhus utanför Danmark: Om det krävs en deposition betalas den vanligtvis direkt till husägaren och visas på din MyBooking-sida.
Vad händer om det finns skador eller extra avgifter?
Om det uppstår några skador eller extra kostnader kommer det aktuella beloppet att dras av från depositionen. Du kommer att få en specificerad redogörelse för dessa avgifter.
Ändra eller avboka bokning
Kan jag ändra datumen för min bokning?
Du kan inte ändra datum för din bokning online, så om du vill göra det ber vi dig att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp. Observera att ändringar kanske inte är möjliga och erbjuds i mån av tillgång. En avgift kan tillkomma i enlighet med våra hyresvillkor.
Vad är processen för avbokningar som omfattas av Novasols säkerhetspaket?
Avbokningar som omfattas av säkerhetspaketet kan göras utan kostnad (mot en administrationsavgift) om anledningen uppfyller vissa villkor, till exempel om du inte längre kan utnyttja din bokning eller den blir betydligt svårare att genomföra på grund av:
Dödsfall, akut sjukdom eller allvarlig skada hos huvudbokaren eller den närmaste familjen
Skador på din privatbostad genom brand eller inbrott
Olaglig strejk i ett företag som du äger
Om någon av dessa händelser inträffar och du behöver avboka din semester ska du meddela oss det giltiga skälet genom alternativet Chatta med oss senast 24 timmar efter att det giltiga skälet uppstod. Obs! Du är försäkrad från bokningstillfället och fram till klockan 12.00 den dag då hyresperioden börjar. Försäkringen gäller inte efter att hyresperioden har börjat. Följande handlingar måste skickas in beroende på det giltiga skälet:
Sjukdom: läkarintyg.
Dödsfall i familjen: dödsattest eller officiell handling som bekräftar dödsfallet.
Skada på privatbostad genom brand eller inbrott: Rapport från polis eller brandkår
Olaglig strejk i ett företag som du äger: Polisanmälan
Vi måste få bevis på det giltiga skälet senast 3 dagar (72 timmar) från tidpunkten för meddelandet. Om de angivna tidsfristerna inte uppfylls gäller inte avbokningsskyddet . Se våra hyresvillkor för mer information.
Kan jag byta semesterhus?
Om du vill byta semesterhus ber vi dig att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp. Observera att ändringar kanske inte är möjliga och erbjuds i mån av tillgång. En avgift kan tillkomma för ändringen, i enlighet med våra hyresvillkor.
Kan jag avboka min bokning?
Ja, du kan avboka din bokning online på din MyBooking-sida. Din bokning kommer att avbokas i enlighet med våra hyresvillkor.
Vanligtvis tillkommer en kostnad för att avbeställa din bokning, som du kan beräkna på din MyBooking-sida.
Kan jag ändra antalet vuxna, barn och husdjur?
Ja, du kan ändra antal personer i ditt sällskap på din MyBooking-sida före vistelsen. Antalet vuxna, barn och husdjur behöver dock vara inom det maximalt tillåtna för semesterhuset.
Kan jag lägga till/ta bort tillägg efter att jag har bokat?
Semesterhus i Danmark:
Du kan lägga till extratillägg och betala på din MyBooking-sida. Om du behöver ta bort tillägg ber vi dig att kontakta vår kundtjänst.
Semesterhus utanför Danmark:
Du kan eventuellt lägga till/ta bort extratillägg på MyBooking före din vistelse, men det beror på vilken typ av extratillägg du har valt.
Praktisk information
Ingår handdukar och sängkläder?
Utrustning som handdukar, sängkläder och diskhanddukar kan ingå i priset eller köpas före ankomst med 5 dagars varsel via din MyBooking-sida.
Finns det sängkläder och handdukar i semesterboendet eller behöver jag ta med egna?
För vissa boenden ingår sängkläder och handdukar, men du bör kontrollera bokningen för att se om de ingår eller inte. Om sängkläder och handdukar inte ingår kan det finnas möjlighet att köpa sådana.
Gör så här för att kontrollera vad som gäller för er bokning:
Logga in på din bokningssida.
Leta efter alternativ för att beställa tillval (inklusive sängkläder och handdukar), eller titta efter i avsnittet om betalning för att se om sängkläder och handdukar ingår.
Om du inte köper sängkläder och handdukar måste du ta med egna.
Vilken storlek på sängkläder ska jag ta med om jag väljer att ta med egna?
Du kan hitta sängstorlekar för ditt boende på fastighetssidan:
Logga in på din bokning.
Klicka på ”Visa fastigheten” nära toppen på sidan.
Scrolla till avsnittet Information om semesterboendet och titta på Rum för att se sängstorlekarna.
Råd gällande sängkläder och handdukar:
Dubbelsängar: Ta med ett stort lakan som passar antingen till två enkelsängar eller till en dubbelsäng.
Täcken: Ta alltid med två täcken som passar till enkelsängar för en dubbelsäng – i alla Novasol-hem finns täcken som passar till enkelsängar och det kommer att finnas två för en dubbelsäng.
Vi kan inte bekräfta sängstorlekar i metermått om det inte redan anges. Du hänvisas till uppgifterna om boendet.
Hur mycket kostar en slutstädning?
Du ser det exakta priset när du bokar din vistelse. Om du redan har bokat din vistelse kan du få denna information på din MyBooking-sida.
Vad finns det i hyresobjektet?
I de semesterbostäder vi hyr ut finns grundläggande köksutrustning samt täcken och kuddar för alla sängar.
Kommer det att finnas rengöringsmedel i semesterhuset?
Det finns inga rengöringsmedel i bostaden. Det finns dock en dammsugare samt en golvmopp och hink.
Vad betyder ”All inclusive”?
”All inclusive” innebär att sängkläder, slutstädning i slutet av vistelsen och förbrukningskostnader (såsom el, värme och vatten) ingår i hyran.
I objektsbeskrivningen på vår webbsida kan du se om ett semesterhus är ”All inclusive”.
Vad innehåller ett Holiday Kit/Uppsättning sängkläder?
Holiday Kit (endast tillgängligt i Danmark), som innehåller:
100 ml diskmedel
100 ml rengöringsmedel
100 ml glasrengöring med pump
7 disktabletter
1 diskborste
1 rengöringssvamp
2 disktrasor
1 golvtrasa
Uppsättning sängkläder:
1 påslakan
1 örngott
1 lakan
2 handdukar
1 diskhandduk
Jag glömde kvar något i semesterhuset! Vad ska jag göra?
Om du upptäcker att du har glömt något i semesterhuset rekommenderar vi först och främst att du kontaktar husägaren eller nyckelförmedlaren så snart som möjligt. I annat fall, eller om du behöver ytterligare hjälp, är du välkommen att kontakta oss. Det är viktigt att notera att även om vi hjälper till efter bästa förmåga så kan vi inte hållas ansvariga för eventuella förlorade ägodelar. Var medveten om att det kan tillkomma en avgift för återlämnande av förlorad egendom.
Kan ungdomsgrupper hyra?
Ungdomsgrupper definieras som en grupp på minst sex personer under 21 år, även om åldersgränsen kan vara högre för vissa semesterhus. Om ni bokar som en ungdomsgrupp måste ni meddela oss detta vid bokningstillfället. Vi förbehåller oss rätten att tacka nej till en ungdomsgrupp. Andra restriktioner för gruppsammansättning kan förekomma och anges i beskrivningen av semesterhuset. Du måste följa de eventuella restriktioner för gruppsammansättningen som anges i semesterhusets beskrivning.
Hur kan jag lämna en recension?
Vi värdesätter din feedback och vill gärna höra mer om din semesterupplevelse. När du har kommit hem från din semester kan du förvänta dig att få ett mejl inom 48 timmar där vi ber om dina synpunkter.
När kan jag boka semesterhus för nästa år?
Tillgänglighet och priser offentliggörs vanligtvis under våren/sommaren året före och kan bokas online. Vår webbplats visar alltid den senaste tillgängligheten.
Information om semesterhuset
Finns det wifi i semesterhuset?
Många av våra semesterhus har wifi. Eftersom wifi är en tilläggstjänst kan en separat avgift tillkomma. Du hittar informationen i objektsbeskrivningen på vår webbsida.
Hur många personer är tillåtna i en semesterbostad?
Antalet personer som får bo i semesterhuset anges i objektsbeskrivningen. Alla personer, oavsett ålder, räknas in i antalet.
Är husdjur tillåtna?
I semesterhus som har tassymbolen med 1 eller högre är det tillåtet med hundar. I hus med 0 bredvid tasssymbolen är husdjur inte tillåtna.
Observera att endast hundar är tillåtna – du får inte ha andra typer av husdjur i semesterhuset.
När du bokar ska du se till att inkludera antalet hundar i din gruppstorlek. Om du redan har bokat kan du lägga till dem senare via MyBooking.
Går det att parkera vid semesterhuset?
Information om parkering finns i semesterhusets objektsbeskrivning på vår webbplats.
Observera att tillfartsvägar till semesterhus sällan är asfalterade och i allmänhet inte kan användas av sportbilar eller fordon med låg markfrigång.
Är det möjligt att ladda elfordon?
Vissa semesterhus är utrustade med laddare för elfordon. Vi ber dig att inte ladda elfordon från vanliga uttag, eftersom detta kan orsaka överhettning, skador på elinstallationerna och eventuellt brand.
I beskrivningen av semesterhuset på vår webbplats kan du se om det finns en laddstation för elbilar. Det anges i så fall i avsnittet Information om semesterboendet.
Finns det grill vid fritidshuset?
Grill och/eller eldplats finns i anslutning till många semesterhus. Om så är fallet anges det i objektsbeskrivningen på vår hemsida.
Är det möjligt att få en extrasäng eller spjälsäng till ett barn?
Semesterhus i Danmark: Du kan lägga till en extrasäng eller resesäng för ditt barn genom att logga in på MyBooking och skicka in en förfrågan.
Semesterhus utanför Danmark: Kontakta ägaren/förvaltaren för att få information om huruvida det går att boka extrasängar eller barnsängar. Du hittar kontaktuppgifterna på din MyBooking-sida.
Är semesterhusen rökfria?
Rökning är inte tillåtet i något av våra fritidshus.
Vad betyder stjärnorna?
Ju fler stjärnor vi tilldelar ett fritidshus, desto högre komfortnivåer. Möbler, utrustning och standard på semesterhuset beaktas.
* Mycket enkelt inrett semesterhus med grundläggande faciliteter för en sommarvistelse.
** Enkelt inrett semesterhus med få faciliteter.
*** Välskött semesterhus, utrustat med standardmöbler.
**** Välutrustat semesterhus av hög standard med bekväma möbler och extra faciliteter.
***** Våra högst rankade semesterhus. Smakfullt inreda och fullt utrustade.
Är inomhuspoolerna i semesterhusen förvärmda?
Om semesterhuset bokas minst tre dagar före ankomst kommer inomhuspoolen att värmas upp till ca 24–25 °C.
Bokningsdokument
Var hittar jag min bokningsbekräftelse?
När du har bokat ett semesterhus får du en bokningsbekräftelse via e-post med en länk till din personliga MyBooking-sida. Där kan du få tillgång till information om din bokning.
Jag kan inte hitta mitt bekräftelsemejl. Vad ska jag göra?
Logga in på din MyBooking-webbplats och klicka på Skicka bokningsbekräftelse på nytt.
Var kan jag se hyresvillkoren?
Du kan hitta och läsa våra hyresvillkor på din MyBooking-sida eller via länken i sidfoten på vår webbsida.
Skador och klagomål
Vad händer om jag orsakar en skada i semesterbostaden under min vistelse?
Olyckor kan hända. Informera husägaren eller förvaltaren så snart som möjligt om du eller någon i ditt sällskap orsakar en skada.
Du kan hitta deras kontaktuppgifter genom att logga in på ditt konto och titta i din bokningsinformation.
Om du inte kan nå husägaren eller fastighetsförvaltaren kan du använda knappen Chatta med oss på den här sidan för att informera oss om skadorna så att vi snabbt kan hjälpa till och ordna nödvändiga ersättningar.
Jag hade problem under min semester och vill lämna in ett klagomål.
Vi beklagar att du har upplevt problem under semestern. Vi rekommenderar att du tar upp eventuella problem eller frågor omedelbart på plats med husägaren eller nyckelförmedlaren för att säkerställa en snabb och effektiv lösning. Om du behöver ytterligare hjälp ber vi dig att kontakta oss.
Om du har registrerat ett klagomål hos oss som inte har gått att lösa finns mer information nedan. Observera att klagomål som görs som Trustpilot- eller Feefo-recensioner inte betraktas som registrerade klagomål.
Se våra Hyresvillkor för mer information om hur du lämnar in klagomål eller får mer hjälp.
Hur kontaktar jag er om jag har ett problem under min vistelse?
Om du stöter på problem under din semester, kontakta först nyckelhållaren eller ägaren, eftersom de oftast kan lösa de flesta problem snabbt på plats.
Om problemet uppstår utanför normal arbetstid och är ett akutfall – till exempel om du inte kan komma in i semesterbostaden, inte hittar larmkoden eller upptäcker allvarliga skador – kan du ringa Novasols hotline.
Hotline-numret finns i e-postmeddelandet som du fick före ankomsten och på din bokningssida när du loggar in.
Turistskatt och andra avgift
När måste jag betala turistskatt?
Om du reser till Frankrike får du ett mejl med en betalningslänk för att betala aktuell turistskatt innan du åker.
För alla andra destinationer där turistskatt gäller betalar du husägaren eller nyckelförmedlaren när du anländer, i lokal valuta.
Observera att beloppet kan öka eller minska under perioden mellan bokningstillfället och semesterns början. Du debiteras alltid i enlighet med aktuell lagstiftning.
Varför måste jag betala turistskatt?
Turistskatt är en liten daglig avgift som alla besökare som åker till specifika destinationer måste betala. Avgiften fastställs av de lokala myndigheterna.
Varför måste jag betala en serviceavgift för ett callcenter?
Du kan göra ändringar i bokningen, avbokningar eller bokningstransaktioner på vår webbplats eller på din MyBooking-sida.
Om du väljer att ändra eller avboka din bokning via vårt callcenter (istället för att använda våra onlinetjänster) debiterar vi dig en callcenter-serviceavgift. Det säkerställer att personalen på vårt callcenter finns tillgänglig för att erbjuda snabb hjälp vid brådskande ärenden. Ingen callcenter-serviceavgift tas ut om du vill göra en ny bokning per telefon.
Hur mycket är serviceavgiften för callcenter?
Callcenter-serviceavgiften är 235 SEK och gäller för alla ändringar, avbokningar eller bokningstransaktioner som hade kunnat genomföras via våra onlinetjänster.
Logga in eller skapa ett konto
Har du problem med att logga in?
Om du inte kan logga in på ditt konto kan du prova med följande steg:
1. Kontrollera din mejladress
Se till att du använder
samma mejladress
som du använde när du bokade eller skapade ditt konto.
Om du har använt flera mejladresser tidigare kan du prova med andra som kan vara kopplade till din bokning.
2. Återställ ditt lösenord
Klicka på Har du glömt lösenordet? på inloggningssidan.
Följ instruktionerna i det mejl som vi skickar för att skapa ett nytt lösenord.
Titta efter i skräppostmapparna om du inte ser mejlet inom några minuter.
3. Kontrollera din internetanslutning
Se till att du har en stabil internetanslutning.
Om du använder en mobil enhet kan du prova att byta från wifi till mobildata (eller vice versa).
4. Försök med en annan webbläsare eller enhet
Om sidan inte läses in, eller om inloggningsknappen inte svarar, kan du prova följande:
Öppna webbplatsen i en annan webbläsare (t.ex. Chrome, Safari eller Edge).
Rensa webbläsarens cache och cookies.
Logga in från en annan enhet.
5. Se till att cookies och JavaScript är aktiverade
Cookies och JavaScript krävs för att webbplatsen ska fungera ordentligt. Kontrollera inställningarna i webbläsaren för att bekräfta att de är aktiverade.
6. Kontrollera om underhållsarbete pågår på vår webbplats
Ibland är vår webbplats tillfälligt otillgänglig på grund av uppdateringar. I så fall kan du prova igen om några minuter.
7. Kan du fortfarande inte logga in?
Om du har provat stegen ovan och fortfarande inte kan komma åt ditt konto kan du kontakta oss. Använd alternativet
Chatta med oss för att nå vår kundservice.
Ha ditt namn, din e-postadress och ditt bokningsnummer (i förekommande fall) till hands, så att vi kan hjälpa dig så fort som möjligt.
Har du problem med att skapa ett konto?
Om du har problem med att skapa ditt konto kan du prova följande steg för att komma igång.
1. Kontrollera att du har skickat in formuläret Skapa konto
När du har fyllt i registreringsformuläret på hemsidan eller i appen måste du klicka på Skicka. Om formuläret inte skickas som det ska kan du titta efter eventuella felmeddelanden och kontrollera att alla fält är rätt ifyllda.
2. Titta efter verifieringsmejlet
När ditt formulär har skickats bör du få ett verifieringsmejl. Klicka på länken i mejlet för att bekräfta ditt konto – du kan inte logga in förrän du har gjort det.
3. Kontrollera din skräppostmapp
Om du inte ser verifieringsmejlet i inkorgen kan du titta efter i någon av dina skräppostmappar – ibland kan det hamna där.
4. Försök återställa ditt lösenord
Om du fortfarande inte har fått mejlet efter 10 minuter går du tillbaka till inloggningssidan och klickar på Har du glömt lösenordet? Det kan hända att du har ett konto som skapades för flera år sedan, och i så fall kan du återställa lösenordet och logga in.
5. Kan du fortfarande inte skapa ditt konto?
Om du har provat alla steg ovan och fortfarande inte kan skapa ditt konto kan du kontakta oss via Chatta med oss.
Vårt team kommer att undersöka saken och hjälpa dig att slutföra din kontoregistrering.
Ytterligare tips
Verifieringslänken i mejlet upphör att gälla efter en kort tid. Om länken har gått ut kan du bara prova att logga in igen. Om din mejladress inte är verifierad går det att skicka verifieringsmejlet igen.
Använd samma mejladress som du använde för din bokning för att se till att dina bokningar kopplas automatiskt.
Om du använder appen bör du kontrollera att du har den senaste versionen från App Store eller Google Play.