Vårt löfte vid samarbetet

Som uthyrare genom NOVASOL skriver ni på ett transparent, helomfattande avtal för att våra gemensamma mål att hyra ut er semesterbostad på bästa möjliga sätt ska uppfyllas.

Det är viktigt för oss att du får en ordentlig förståelse för vad detta avtal innebär. På denna sida kommer vi att gå igenom några av de viktigaste komponenterna i avtalet och därmed vårt löfte till dig i samarbetet.

Betalning av hyran innan gästerna anländer

Utbetalning av hyra sker i början av varje månad baserat på den månadens ankomster. Betalning sker genom banköverföring till ditt konto.

Utbetalning trots avbokning

Även om gästen måste avboka, så kan ni som uthyrare genom NOVASOL få er hyra. Om en uthyrning avbeställs senare än 30 dagar före ankomstdatum, erhåller du 50 % av hyresbeloppet. Sker avbeställningen senare än 10 dagar före ankomstdatum, erhåller du 80 % av hyresbeloppet.

Global marknadsföring av er semesterbostad

Vi tar hand om allt arbete samt kostnader som ingår i marknadsföringen av ert semesterboende till potentiella gäster runt om i världen. I detta inkluderas bland annat foton och att skapa en säljande och beskrivande text av ert boende i olika markandsföringskanaler.

Semesterhus S07172

Vältäckande försäkring

Vi tar hand om ditt semesterboende; När du hyr ut genom oss, så blir du per automatik skyddade av vår Trygghetsförsäkring samt Småskadeförsäkring – helt gratis.

Flexibel uthyrning

En del av vårt samarbete är naturligtvis att vi sköter förmedlingen av ditt semesterboende under tillåten period. Du kan välja om du vill hyra ut din stuga eller lägenhet genom oss under hela året, alternativt om du t.ex. bara vill hyra ut under sommaren. Tillsammans med din lokala rådgivare tar ni gemensamt fram en uthyrningsplan som passar dig och ditt semesterboende. 

Du kan självklart använda ditt semesterboende själv under perioder då det inte hyrs ut. Du har också möjlighet att blockera kalendern i tidsperioder där du vill använda din semesterbostad själv vilket är bra att veta vid stuguthyrning med oss på NOVASOL.

Problemfri uthyrning

Vi tar hand om kommunikation, betalning, bokningar, frågor från gäster och mycket mer så att du inte behöver spendera tid på allt pappersarbete som följer med när du hyr ut. Du kan istället lugnt fokusera på att gästerna ska trivas.

Varje år spenderar vi mycket tid på att analysera trender i semesterbranschen, i gästbeteenden och andra faktorer som påverkar din uthyrning. Baserat på detta, vår erfarenhet och prestation under det senaste året, utvärderar vi hyressäsongerna och priserna på ditt semesterboende. Detta garanterar dig som uthyrare ett aktuellt och konkurrenskraftigt pris som inte är för lågt – vilket skulle resultera i en lägre inkomst för dig – och inte för högt – vilket skulle  medföra en minskning av bokningen.
Dessa analyser används även för att bestämma marknadsföringsinsatser och skapa samt optimera våra uthyrningskoncept som syftar till att öka hyresintäkterna.

Jag vill veta mer om koncept och tillval

Vill du läsa det finstilta?

Om du vill se vårt standardavtal, klicka här.

Du kan också kolla in vår sektion där vi har listat några av de vanligaste frågorna vid stuguthyrning här.